Jak przygotować się do wizyty w kancelarii radcy prawnego?

W pierwszej kolejności należy skontaktować się z radcą prawnym za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, wiadomości e-mail lub osobiście, w celu umówienia konkretnego dnia i godziny spotkania. Należy mieć na względzie, że radca prawny nie wykonuje pracy jedynie w kancelarii. Radca prawny uczestniczy również w rozprawach, oględzinach, przesłuchaniach, stacjonuje w siedzibie podmiotów gospodarczych, a więc odwiedziny w kancelarii bez zapowiedzi mogą spowodować, że radca prawny z uwagi na obowiązki zawodowe nie będzie miał wystarczająco dużo czasu, aby rozwiązać Państwa problem prawny. Wyznaczony termin spotkania daje gwarancję rezerwacji niezbędnej ilości czasu na kompleksową, spokojną rozmowę i analizę problemu prawnego.
Na wizytę w kancelarii radcy prawnego należy przygotować wszystkie dokumenty, które mają związek ze sprawą. Jeśli otrzymali Państwo pismo z Sądu, koniecznie należy zapisać datę jego odbioru, aby móc zachować termin do dokonania określonej czynności prawnej. Porada prawna nie stanowi jednostronnego monologu radcy prawnego. Nie powinni Państwo bać się zadawać pytań. Jest to wskazane, aby poznać wszystkie interesujące i problematyczne kwestie. Pozwoli to na maksymalne wykorzystanie wiedzy jaką oferuje Państwu radca prawny. Przede wszystkim, w rozmowie z radcą prawnym należy być szczerym. Zatajenie informacji nie wpłynie pozytywnie na sprawę, a może ją skomplikować. Radca prawny zobowiązany jest do zachowania tajemnicy radcowskiej, mogą mu Państwo zaufać, przedstawiając swój problem prawny.